PM-SBR Manager
(transactiepoort voor volledig beheer van alle sbr-berichten)
De verzending van de sbr-berichten aan de uitvragende partijen dient natuurlijk nauwkeurig te worden gevolgd en beheerd. Enerzijds worden berichten verzonden naar de brievenbussen "DigiPoort" van Logius (KvK, belastingdienst en CBS) of "BIV" (Bancaire Infrastructurele Voorzieningen) en anderzijds worden berichten en meldingen ontvangen van Logius of BIV. Deze gegevensstromen dienen natuurlijk nauwkeurig te worden bewaakt omdat belangrijke data -met deadlines- voor het indienen van stukken zijn opgenomen.
Autorisatie
In de manager zijn de relaties vastgelegd waarvoor sbr-berichten worden afgewikkeld, alsmede de geautoriseerde personen. Per persoon wordt in een uitgebreid autorisatieregister vastgelegd wie wat mag doen. Ook zijn een machtiging- en certificaatregister opgenomen.
Fiattering
De webservice PM-SBR Manager wordt gebruikt door intermediairs en bedrijven die beschikken over de CRM-module. Omdat steeds vaker de wens wordt geuit dat vertegenwoordigers van de klantrelaties of werkmaatschappijen de berichten voor verzending dienen te fiatteren en eventueel direct willen verzenden, is een separate webapplicatie ontwikkeld, genaamd PM-SBR Webmanager, ook wel "Online klantenportaal" genoemd.
Afhandeling
Pro Management bewaakt centraal continue de juiste afhandeling van de sbr-berichten. Bij verstoringen wordt direct contact opgenomen.